New Step by Step Map For کامپوزیت

Wiki Article

زمان و هزینه: با توجه به برنامه‌های گاه پیچیده و نیاز دندان به خشک بودن دائمی در حین درمان، ترمیم کامپوزیت ممکن است تا ۲۰ دقیقه طولانی‌تر از بازسازی دندان با آمالگام باشد.[۱۶] که این مدت زمان طولانی‌تر ممکن است برای کودکان سخت باشد و دندان پزشک را به زحمت بیشتری بیندازد.

کامپوزیت دندان یکی از پرتقاضاترین خدمات دندانپزشکی به‌خصوص در حوزه‌ی زیبایی است که به خاطر مقرون‌به‌صرفه و سریع‌بودن طرفداران زیادی دارد. در این روش از متریال‌های به‌خصوصی استفاده می‌شود. این متریال ترکیبی از مواد پلاستیکی، شیشه‌ای و رزین است که می‌توان به‌راحتی فرم بگیرد و رنگ شود. علا.ه بر این قراردادن این روکش‌ها بر روی دندان نسبتا آسان و سریع است. این ویژگی‌ها، کامپوزیت را به یک گزینه مناسب برای ترمیم مشکلات جزئی دندان مانند شکستگی، پرکردن حفره دندان، برطرف‌کردن لکه و زردی، رفع کجی و نامرتبی دندان و فاصله‌ی بین دندان‌ها تبدیل می‌کند.

بطور کلی، برای جایگزینی دندان‌ها سه گزینه وجود دارد: استفاده از دندان مصنوعی یا همان پروتز دندان، استفاده از بریج دندانی به همراه چسب دندان و در نهایت استفاده از ایمپلنت دندانی.

پس از این که مواد خود را گرفتند و کار تمام شد، از دهان خارج می شود.

در خصوص رزین کامپوزیت‌، این ترکیبات به‌صورت مستقیم روی دندان‌ها اعمال می‌شوند. ابتدا چسب و مواد باندینگ روی دندان‌ها اعمال شده و کامپوزیت دندان به‌صورت لایه‌لایه روی دندان‌ها قرار داده می‌شود. باتوجه‌به سطح دندان‌هایی که به کامپوزیت نیاز دارند و دلیل انجام این کار، مراحل ترمیم انجام می‌شود.

همچنین ترشح آنزیم های بازدارنده فرایند التهابی را تقویت می کند.

با این حال، رزین‌های سایز نانو با توجه به سطح ویژه بالا و حجم زیادی که دارند، به راحتی داخل حفره دندان قرار نمی‌گیرند.[۱۰]

ازاین‌رو بروز مشکلاتی مانند عفونت لثه یا مشکلات ناشی از آن کمتر در این نمونه کامپوزیت‌های دندانی دیده می‌شود.

خیر قرار نیست لزوما برای پر کردن جای خالی هر دندان ایمپلنت کاشت. روش های دیگری مانند دندان مصنوعی و بریج دندان وجود دارند که با هزینه کمتر می توانند جایگزین دندان از دست رفته باشند.

هنگام استفاده از نور، نور باید به اندازه نزدیک به سطح رزین نگه داشته شود، و نیز برای حفاظت از چشم عینک مخصوص استفاده شود.

به here ویژه در ماه اول برای از بین بردن میکروب های لثه که اثرات زخم در آن وجود دارد.

تکنیک دیگر که در شرایطی استفاده می شود که فضای کافی برای این کار وجود ندارد، کوپینگ قالب گیری تری بسته است.

استفاده از روش تری باز نسبت به تری بسته، از خطاهای پزشکی در سر هم کردن مجدد کوپینگ و آنالوگ ایمپلنت دندان به قالب جلوگیری می کند.

مهار کننده‌های پلیمریزاسیون شیمیایی (به عنوان مثال منومیت اتر هیدروکینون) به کامپوزیت رزین اضافه می‌شوند تا از پلیمریزاسیون مواد در طی ذخیره‌سازی جلوگیری شود و عمر مفید آن افزایش یابد.

Report this wiki page